Absurdní komedie pro silné nátury.
Do 16 let nepřístupno, od 60 let jen na vlastní nebezpečí.
Gabriel Dagan, vl. jménem Pavel Fischl se s divadelním uměním poprvé potkal v terezínském ghettu. Divadlo mu tehdy
pomáhalo přežít. Po válce studoval v Burianově obnoveném Déčku. Po roce 1948 emigroval do Izraele, kde přijal nové
jméno a podílel se na vybudování izraelského avantgardního divadla. V šedesátých letech se na čas odstěhoval do
USA, kde vystudoval psychologii a svět divadla opustil. Ne však úplně. Celý život se průběžně věnoval psaní divadelních
her. Jednou z nich je i černá komedie Vražda jako poznaná nutnost, která měla světovou premiéru r. 1991 v Praze.
Absurdní hra o světě, který ztratil veškeré zábrany, a pod vlivem všudypřítomných médií se smířil s absurditou
jako všední záležitostí, je plná víceméně bizarních, bláznivých situací. Tyto situace však prožívají běžní,
na první pohled ničím výjimeční lidé – starší manželský pár, dcera, služka, listonoš, kadeřník a vrah. V
době, kdy je na internetu k dostání cokoli, lze objednat i vraždu. Konec konců každý, kdo den za dnem sleduje televizní
zpravodajství, musí být víceméně smířen s tím, že vražda je poměrně běžnou záležitostí, která nás všechny
čeká dřív či později. Tak proč protestovat. Lépe si najmout dobře placenou agenturu, která ví, co dělá a zajistí
vám profesionální průběh. Bláznivá komedie o vážných věcech, ztrátě hodnot a kritérií, při níž občas zamrazí
, nás může prostřednictvím humoru očistit a snad i trochu přibrzdit dřív, než se absurdita, situovaná do blízké
budoucnosti, stane realitou.
Černá komedie o tom, že každou důležitou práci má provádět odborník.