Městská divadla pražská

  

Vize

Tvoříme svět, ve kterém bude kvalitní činoherní divadlo a potkávání se v divadle přirozenou součástí hlavního proudu moderního městského života.

 

Mise

Městská divadla pražská se svými třemi sály v divadlech ABC a Rokoko, s kapacitou 500, 200 a 60 míst, jsou tady pro všechny pražské diváky - od dětí po seniory.
Zprostředkovávají jim kontakt s kvalitním činoherním divadlem a komunitou podobně smýšlejících lidí. Tím Městská divadla pražská významně přispívají ke zlepšování kvality života městské komunity.
 


Historie

 
Městská divadla pražská vznikla spojením několika divadel v r. 1950.

Působiště i složení divadla, které disponovalo mnoha scénami a jediným, poměrně velkým souborem, se častokrát měnilo. V období působení legendárního ředitele Oty Ornesta, pod jehož vedením dosáhlo divadlo nejvetšího věhlasu, hrál soubor na třech scénách - v Divadle ABC, v divadle Komedie a v Komorním divadle.
Uváděl se zde klasický repertoár a moderní západní dramatika. Pod režijním vedením samotného Ornesta a jeho kolegů Macháčka, Hudečka a Radoka zde vznikl soubor vynikajících hereckých osobností, které určovaly podobu českého herectví po několik desetiletí. 
 
Za normalizace byl Ota Ornest odvolán, nahradil ho Ladislav Poživil, který se snažil v nelehkých podmínkách udržovat dobrou tradici Městských divadel pražských, které tehdy působilo na scénách Divadla Rokoko, divadla Komedie a Divadla ABC. Zůstalo  to tak i v době, kdy se repertoár stal poplatnějším jak režimu, tak odlehčené zábavnosti.
Bylo dále divadlem velkých hereckých individualit a kvalitních inscenací, vznikajících pod vedením režiséra Františka Mišky, Ladislava Vymětala a posléze Karla Kříže, jehož působení vytvořilo další velkou éru Městských divadel pražských. 
 
Po roce 1989 se divadla rozdělila na tři samostatné subjekty s vlastními soubory a vlastním uměleckým vedením, divadlo Komedie se pak osamostatnilo úplně. 
 
Od r. 2005 se s nástupem Ondřeje Zajíce na místo ředitele stávají Divadlo ABC a Divadlo Rokoko opět společným subjektem, jak tomu bylo v dobách největší slávy divadla - jediným souborem, působícím na dvou scénách. 

Může vás zajímat

Líbí se vám také tyto inscenace