V zákoutích divadla Komedie se tentokrát představí tři výtvarníci nejmladší generace. Jejich díla spojuje křehkost
a pomíjivost, zobrazování tužeb, a to těch z říše snů, i těch reálných, tělesných. Mlhavý opar surreálných
soch Vavřince Vyorala se protíná s ladnými liniemi a zřetelnými konturami ženských těl, doslova se zadírajících
pod kůži, na fotografiích Anny Huškové. Tušené motivy, které mohou vyvolat rozmanité evokace vnímatelů, se prolínají
s čistě a pevně zobrazeným ženským tělem. Nahota a obnaženost žen je vnitřní i vnější. Stávají se subjekty
i objekty, materiálem i božstvem. Rodí a rodí se v krajině: vyplouvají z mramorového obložení divadla, samy stvořeny
z hlíny, sádry, pryskyřice, kovu. Svět naší výstavy není ale vyčleněn pouze jim, zahajují ji dva ostří Pozorovatelé
Michaela Jana Bublíka a uzavírá majestátní Polyamorf Vavřince Vyorala. Svět se tak stává téměř úplným.
Lenka Dombrovská, programová kurátorka divadla Komedie
Vavřinec Vyoral studoval ateliér Socha 1 na AVU, kde byl do třetího ročníku jeho pedagogem Lukáš Rittstein, jenž
ho inspiroval a výrazně utvářel jeho umělecký projev. V současné době studuje ateliér figurálního sochařství
a medaile pod vedením Vojtěcha Míči. Ve své tvorbě kombinuje klasické a moderní techniky. Pracuje především se
sádrou, kovem, dřevem, betonem či pryskyřicí, ale také s 3D-tiskem a novými/moderními technologiemi. Skrze ně vyjadřuje
svou vizi a posouvá hranice mezi formou a abstrakcí.
Anna Hušková studuje na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v ateliéru Nová média u Vladimíra Merty. Ve své
tvorbě se pohybuje mezi různorodými médii – pracuje s objektem, fotografií, videoartem a performancí. V její tvorbě
hraje zásadní roli tělesnost. Zajímá se jak o vnější podobu těla, tak o to, co se skrývá uvnitř. Symbolem, který
v návaznosti na toto téma často zobrazuje, je vejce – nebo kokon, které ve své celistvosti a křehkosti skrývá střípky
něčeho tajemného, co čeká na vylíhnutí – podobně jako naše tělesná schránka.
Michael Jan Bublík absolvoval obor řezbářství a produktový design na Střední uměleckoprůmyslové škole v Praze.
Od roku 2019 studuje v ateliéru sochařství pod vedením Lukáše Rittsteina a Michala Cimaly na AVU. Vizualita jeho sochařského
díla je založena na využití tradičních – dřevo, kov, vosk, keramika a hlína – i odpadových nebo nalezených materiálů,
které začleňuje do svých soch a objektů. Vědomě ve svém díle tematizuje nedokončenost a deformaci, pohyb a živost.
Výtvarníci o propojení svých děl řekli: „Vtahujeme diváky do světa, kde se sny a skutečnost proplétají a vytvářejí
členitou krajinu imaginace. V tomto prostoru přebývají ženy, které jsou zhmotněním tužeb, fantazií a pohledů, které
se rodí ve snové říši Morfea, boha snů. Každá z vystavených Venuší představuje jiný přístup k ženské postavě.
Některé jsou zpodobněny v celé své smyslnosti, jiné jako vysněné bytosti, které se vymykají konvenčnímu vnímání
reality. Přítomen je také Morfeus, a to jako neviditelný pozorovatel, který si tyto Venuše vysnil a obklopil se jimi
ve své říši.“
-1727342142.jpg)
Venuše v krajině snů
Společná výstava Vavřince Vyorala, Anny Huškové a Michaela Jana Bublíka.
Fotogalerie
Obsazení
Tvůrčí tým



A co dál...
ABC
Hamlet
William Shakespeare
Tragédie myšlení a činu, kde si lež hraje na pravdu, zrádci na přátele a vrah na dobrého vládce.
23. 9. | 19.00 | ABC |
ABC
Revizor
Nikolaj Vasiljevič Gogol
Taky vám slova audit a finanční kontrola zrychlují tep? A co třeba revize? A Revizor? Ten náš – REVIZOR ON ICE! – vám polechtá bránice. A možná opotí pleš. Nebo posune tupé?
6. 6. | 19.00 | ABC |
ABC
Zítra swing bude zníti všude
Martin Vačkář , Ondřej Havelka
Hudební komedie z poválečné swingující Prahy s orchestrem Melody Makers.
4. 6. | 19.00 | ABC | |
25. 6. | 19.00 | ABC | |
12. 9. | 19.00 | ABC |