BLOG
Čas na scénu z Viléma Tella: Případ Joan Vollmerové
Je 6. září 1951. Šedivý, deštivý den. Jako mnoho předchozích. Mexico City se stále ještě nevzpamatovalo z ničivých záplav, které se městem přehnaly během horkého léta. A zatímco se tisíce mužů snaží vypořádat s „černou vodou“, která vytekla z kanálů a zatopila starodávné centrum, v bytě č. 10 na adrese Monterey 122 se pomalu schyluje ke katastrofě, která měla zásadní vliv na podobu moderní americké literatury.
Jako žena režisérka a navíc matka musíte v konzervativním operním světě prorazit hned několik skleněných stropů
Veronika Kos Loulová búra stereotypný pohľad na operu a ukazuje, že klasický hudobný repertoár nemusí byť uzavretý na veľkých oficiálnych scénach. Operu inscenuje v netradičných mimodivadelných priestoroch alebo v nezávislom divadle.
Divadlo jako škola sdílení: Rozhovor s Renátou Matějíčkovou a Tomášem Daleckým
Renáta Matějíčková a Tomáš Dalecký, dva mladí talentovaní herci, kteří z Divadelní fakulty AMU přešli hned do svého prvního profesionálního angažmá – a vybrali si Městská divadla pražská. Kromě toho, že jsou výraznými tvářemi nastupující herecké generace, jsou také přemýšlivými umělci, kteří poctivě hledají autenticitu jak v divadle, tak v osobním životě. Jaký je jejich pohled na herectví a výzvy naší doby?
Sternenhoch na jevišti ABC
Na jeviště ABC vstoupil kníže Sternenhoch, moderní opera Ivana Achera s libretem vycházejícím z groteskního romaneta Ladislava Klímy přeloženého do esperanta.
Rodinné příběhy a divočáci: známe vítěze letošní La Batally
V Komedii se odehral další ročník oblíbeného soutěžního večera scénických čtení La Batalla. Diváci i porota letos vybírali z nejzajímavějších současných španělskojazyčných her.
Vyšlo nové číslo Moderního divadla: Nana, Zabiják, The Black Rider i Sternenhoch
Listopadové číslo Moderního divadla přináší pohled do světa literárních i divadelních temnot – od Zolovy Nany a Zabijáka přes hudební opus The Black Rider až po návrat Sternenhocha Ivana Achera. Nechybí rozhovory, eseje ani společenské kontexty, tentokrát věnované ženám a alkoholu.
Pozvánka na přednášku: Epilog Osvobozeného divadla – 1945 – 1948 jako umíráček svobody
Aneb Kterak se Hitler i Stalin zasloužili o konec jedné z nejvýznamnějších scén naší i evropské historie.
Eurodram propojuje Evropu skrze divadelní překlady
O smyslu a poslání mezinárodní platformy pro současné drama hovoří její ředitel Ivan Dodovski. Jaké příležitosti nabízí síť překladatelům, dramaturgům a autorům? A proč je podle něj důležité, aby evropská divadla slyšela i hlasy z menších jazykových oblastí?
Hlas, který utišil krále. Farinelli a král dnes v Rokoku.
Dnes večer měla v Rokoku premiéru inscenace Farinelli a král. Hra Claire van Kampenové o síle umění a křehké hranici mezi rozumem a šílenstvím připomíná, že když mluví múzy, mlčí zbraně.