Poslední Moderní divadlo v této sezóně

Poslední Moderní divadlo v této sezóně

Vyšlo poslední číslo Moderního divadla v této sezóně, na jehož stránkách opět objevíte spoustu zajímavého čtení.
Časopis tentokrát otevírá režisérka Viktorie Čermáková se svou úvahou, co pro ni vlastně znamená divadlo. Právě ona na konec května připravuje do divadla Rokoko premiéru černé komedie Tekoucí písky. S touto inscenací souvisí i další rozhovor z cyklu interview s hudebními skladateli. Šéfredaktorka Lenka Dombrovská tentokrát vyzpovídala Jakuba Kudláče, který skládá pro Tekoucí písky hudbu, ale je podepsán třeba také pod hudbou k úspěšné inscenaci Čurda, hrdina jedné prohry. A do třetice se ke květnové premiéře vztahuje i portrét Jen Silverman z pera anglistky Hany Pavelkové, v němž přibližuje nejen autorstvo, ale také Tekoucí písky jako takové.

V červnu nás čeká v Komedii premiéra Frankensteina podle Mary Shelleyové. Tímto románem se zabývá Literární kontext, v němž překladatel a literární kritik Ladislav Nagy přibližuje okolnosti jeho vzniku i vybraná témata. V Psychologickém kontextu na něj navazuje psycholožka Romana Mazalová, která polemizuje nad tím, kdo je v románu tou skutečnou zrůdou – doktor Frankenstein nebo jeho monstrum?

Poslední premiéra této sezóny se odehraje v Rokoku na konci června. Půjde o dramatizaci románu Kniha nocí francouzské spisovatelky Sylvie Germain, jejíž portrét pro časopis připravil teatrolog a překladatel Petr Christov. Inscenaci připravuje hostující ukrajinský režisér Vlad Troitskyj. V rámci Zahraničního kontextu jsme proto zařadili článek o Ukrajině a probíhajícím válečném konfliktu kontext sepsaný publicistou Miroslavem Tomkem, na nějž navazuje Politický kontext politické filosofky Zory Hesové, která v něm rozebírá právo člověka na soucit a lidská práva v mezních válečných situacích.

Nechybí ani pravidelné rubriky jako Archiv, v němž archivářka MDP Justina Bargel Kašparová připravila portrét výtvarníka Adolfa Hoffmeistera, Poezie představující tvorbu Vojtěcha Vacka, Literární kontext, kde filosof Jan Motal hovoří o knize Dekadence a obrození od Pavla Barši, a Výtvarné teritorium přibližující aktuální výstavu Scénické krajiny v divadle Komedie.

Chcete mít jistotu, že vám žádné číslo neuteče? Přihlaste se k elektronickému ODBĚRU a my vám ho vždy zašleme na váš e-mail.
Odběr přihlašujte, zdarma stahujte a čtěte online ZDE: https://www.mestskadivadlaprazska.cz/mediateka/casopis/