La batalla (Souboj dramatiků)
JOSEP MARIA MIRÓ / ANTONIO CASTRO GUIJOSA / JOSÉ PADILLA / MARC ANGELET A CRISTINA CLEMENTE

La batalla (Souboj dramatiků)

DRAMATICKÁ BITVA ČTYŘ SOUČASNÝCH ŠPANĚLSKÝCH AUTORŮ V RINGU ČTYŘ ČESKÝCH REŽISÉRŮ.

JOSEP MARÍA MIRÓ: BOUŘLIVÉ ČASY
PŘEKLAD: Michal Brabec
REŽIE: Eliáš Gaydečka

OBSAZENÍ: Kateřina Měchurová, Simona Petrů, Barbora Šošolíková, Barbora Vašíčková, Marek Flutka, Vítek Křelina, Tomáš Milostný

Tísnivé drama, ve kterém se strach z neznámého plíživě zmocňuje komunity v obytném bloku na okraji lesa. V okolí poklidného bytového komplexu se objeví nápisy "Vrátíme se a znásilníme vaše ženy", sousedé slýchají v noci kroky na střechách, ze stínů se opětovně krade silueta neznámého mladíka. Je doba, kdy do kraje proudí neznámí přistěhovalci. V místní škole se přesto chystá velká výroční oslava. Jenže copak můžeme pustit děti samotné do blízkosti lesa? Do sousedského poklidu navíc vtrhne mladá, vyzývavá, drzá a nespoutaná dcera někdejší nájemnice. Dny i noci tráví v plavkách u bazénu pod okny všech. Spolu s ní se vrací také minulost a její bolesti.

JOSEP MARÍA MIRÓ
Dramatik, režisér, novinář. Absolvoval studium žurnalistiky na Universitat Autònoma de Barcelona a režie a dramaturgie na Institut del Teatre in Barcelona. Je autorem her Divoké časy, Zapomeňme na to, že jsme turisté, Archimedův zákon, Gang Bang nebo Žena, která zmeškala všechna letadla. Jeho hry byly přeloženy více než do dvaceti jazyků a uvedeny ve třiceti zemích. Miró přednáší dramaturgii na Dramatickém postgraduálním studiu na Univerzitě v Gironě a pravidelně vede kurzy dramatické tvorby v divadle Sala Beckett v Barceloně, stejně jako na národních a mezinárodních seminářích.


JOSÉ PADILLA: „KOUSEK“ ZE HRY KRONIKY PETERA SANDCHIDRIÁNA
PŘEKLAD: Anežka Lipusová
REŽIE: Jakub Šmíd

OBSAZENÍ: Anežka Šťastná, Diana Toniková, Tomáš Havlínek

Konec světa je dnes večer, ale nebojte se: Peter Sanchidrián vás přivítá ve svém mezigalaktickém raketoplánu nejnovější generace. V něm si budete moci užít věčný večírek, který vás osvobodí od planetárního spáleniště.
Povídková komedie s nádechem sci-fi, která si pohrává s různými žánry. Různorodá skupina lidí unikla před Apokalypsou na Zemi na palubě vesmírné lodi. Horor, napětí, akce, sci-fi, romantika a fantasy se spojují, aby vykreslily obraz lidských vztahů v celé jejich složitosti a absurditě.
"Fantazie nejsou akční plány, sakra. Jsou to jen fantazie. Ale obvykle o nich nemluvíme, víš? Protože konfrontace s vlastní temnotou tě opravdu vyděsí. I když je to jen fantazie. A takoví už my lidé prostě jsme: nejsme dokonalí."

JOSÉ PADILLA
Režisér a dramatik. Vystudoval dramatické umění na RESAD. Je držitelem ceny Premio Ojo Crítico de Teatro de Radio Nacional de España 2013, ceny Premio Réplica za nejlepší hru a první ceny v soutěži Almagro Off 2016. Byl prvním španělským dramatikem, jehož dílo bylo uvedeno v londýnském divadle Globe. V roce 2018 získal cenu Coup de Coeur za nejlepší text, kterou uděluje La Comedie Francaise. Jeho představení mnohokrát produkovala prestižní společnost Miguela del Arco Kamikaze Producciones.


ANTONIO CASTRO GUIJOSA: JEN METR OD TEBE
PŘEKLAD: Kateřina Popiolková
REŽIE: Barbora Mašková

OBSAZENÍ: Anežka Hessová, Jana Kotrbatá, Anežka Rusevová, Diana Toniková

Příběh o traumatu a o tom, co znamená s ním žít a snažit se ho překonat.
Hra originální formou vnitřního dialogu hlavní hrdinky a chóru předkládá problém depersonalizace po prožitém traumatu, při kterém postižený vnímá své tělo, myšlenky, emoce nebo senzorické podněty jako nevlastní, cizí, vzdálené či nereálné. Příběh sexuálního zneužívání v dětství se dotýká hlubokých osobních traumat a toho, jak s nimi žít, když si uvědomíme, že je nikdy nemůžeme vymazat, ale pouze je pochopit.

"To, co se mi stalo, se nikdy nestalo. To, co se stalo, je velká lež. Je to výmysl. Nikdo neví, co se mi stalo. Nikdy jsem o tom nemluvila. Protože se to nikdy nestalo. To, co se mi stalo, je tak malé, že to nikdo nevidí. Nikoho to nezajímá. Nikdo nevidí, co se nestalo. Ta věc, která se nikdy nestala, se stala příliš dávno. Nemá smysl na to myslet. Ale bolí to. Nemělo by to bolet. Ale bolí. Nemělo by to bolet. Protože se to nestalo. A přesto je to tu. Vzpomínky. Mlčení. Znechucení. Stud. Všechen ten vztek. Všechna ta bolest."

ANTONIO CASTRO GUIJOSA
Režisér a dramatik. Finalista cen MAX 2021 za Nejlepší divadelní představení a Nejlepšího dramatika a také cen MET 2020 za Nejlepšího dramatika a Nejlepšího začínajícího dramatika.


CRISTINA CLEMENTE A MARC ANGELET: LAPONSKO
PŘEKLAD: Petr Gojda
REŽIE: Viktorie Čermáková

OBSAZENÍ: Lída Rašilovová, Lenka Zahradnická, Ondřej Černý, Jiří Jelínek

Laponsko je hra o pravdě a lži, poznání a iluzi, domově a exilu, identitě a ztrátě, nevinnosti a dospělosti. Monica a Ramón a jejich syn Pablo přijeli ze Španělska, aby strávili svátky s Moničinou sestrou Nurií, jejím finským manželem Olavim a jejich dcerou Anou. Chtějí Pablovi dopřát co nejlepší Vánoce v zemi Santa Clause. Problém nastane, když malá Ana malému Pablovi oznámí, že Ježíšek neexistuje. Otázka je, zda se absolutní upřímnost tedy vztahuje i na další malé i velké lži, které dospělí namlouvají dětem, ostatním i sami sobě...

CRISTINA CLEMENTE
Absolventka režie a dramaturgie na Institut del Teatre v Barceloně. Dramatička a filmová a televizní scénáristka. Je autorkou mnoha her, např: Volem anar al Tibidabo (Cena barcelonských kritiků za objev roku 2009), La gran nit de Lurdes G, kterou napsala a spolurežírovala s Josepem Marií Miró ( Cena Lluíse Solà 2008), Les ulleres per mirar carregadors (Cena katalánského dramatu na festivalu Temporada Alta, 2018, a dramatické soutěže v Buenos Aires v Sala Timbre 4, 2019) ad. Spolu se Sergim Belbelem je autorkou scénáře k filmu Eva (nominovaný na nejlepší scénář v rámci filmových cen Goya). Je také autorkou scénáře k filmu Dokonalý nepřítel (podle románu Amélie Nothomb).

MARC ANGELET
Studoval herectví na různých barcelonských školách a také režii a dramaturgii na Institut del Teatre de Barcelona. Napsal více než 20 divadelních her, z nichž většina měla premiéru v různých divadlech ve Španělsku i v zahraničí a řada z nich získala četná ocenění a nominace. Se svým souborem Estrip-Trist premiéroval své první hry, např: The bridge's blues, (Čestné uznání v rámci ceny Ignasi Iglésias 1997, Zvláštní cena poroty Muestra de Teatro de Barcelona, Cena San Miguel za nejlepší představení na Festivalu de Teatro de Tàrrega). V rámci La Guapa Teatre, svého nejosobnějšího a nejaktuálnějšího projektu, uvedl v premiéře dalších šest svých textů. Píše a režíruje mnohé další projekty od komorního divadla až po operu. Svou práci dramatika kombinuje s prací hereckého pedagoga. Podílí se na několika rozhlasových pořadech a vede kurzy produkce a scenáristiky.

Obsazení

Tvůrčí tým

A co dál...

ABC

Hamlet

William Shakespeare
Tragédie myšlení a činu, kde si lež hraje na pravdu, zrádci na přátele a vrah na dobrého vládce.
1.3. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč

26.3. 10.00 ABC Zadáno
 

8.4. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč
ABC

Revizor

Nikolaj Vasiljevič Gogol
Taky vám slova audit a finanční kontrola zrychlují tep? A co třeba revize? A Revizor? Ten náš – REVIZOR ON ICE! – vám polechtá bránice. A možná opotí pleš. Nebo posune tupé?
11.3. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč

27.3. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč

3.4. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč
ABC

Zítra swing bude zníti všude

Martin Vačkář , Ondřej Havelka
Hudební komedie z poválečné swingující Prahy s orchestrem Melody Makers.
6.3. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč

13.3. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč

28.3. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč