Znovusjednocení Korejí
Joël Pommerat

Znovusjednocení Korejí

Délka představení 1 hod 45 min bez přestávky
Hra o lásce a vztazích, které všichni prožíváme teď a tady.
Ačkoliv by název Znovusjednocení Korejí mohl naznačovat, že se bude hrát o politice a Dálném východě, není tomu tak. Je to osmnáct mikropovídek o lásce a vztazích, které všichni prožíváme teď a tady. Mozaika komických i melancholických příběhů, které dohromady skládají barvitý obraz různých podob lásky v moderním světě. Od lásky vášnivé po lásku platonickou, od lásek rodičovských po celoživotní přátelství, od lásky k nenávisti a zpátky… a především zas a znovu k oněm milostným paradoxům, které všichni tak dobře známe. Text významného francouzského divadelníka Joëla Pommerata patří k nejpozoruhodnějším a zároveň nejhranějším titulům současné evropské scény – a v divadle Rokoko jej uvádíme v české premiéře.

PREMIÉRA 8. 12. 2018 v Rokoku

Fotogalerie

Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí

Obsazení

Hrají
  Dana Batulková
  Veronika Gajerová
  Anna Kameníková
  Monika Zoubková
  Lucie Žáčková
  Hanuš Bor
  Jiří Hána
  Karel Heřmánek ml.
  Petr Konáš
  Jan Vlasák

Tvůrčí tým

Režie Eduard Kudláč
Překlad a dramaturgie Michal Zahálka
Výprava Eva Kudláčová Rácová
Hudba Ivan Acher
VÝBĚR Z RECENZÍ
Na mnoha místech se téma zadírá pod kůži, nejde ovšem jen o jeho nadčasovou platnost, ale dost podstatně je v jevištním díle diagnostikován rovněž ne zrovna ideální stav citů naší přítomnosti. 
Lidové noviny, Jan Kerbr


RECENZE V PLNÉM ZNĚNÍ

Milostné výstupy naboso

Datum vydání: 18.12.2018| Zdroj: Lidové noviny, Jan Kerbr
Inscenace Městských divadel pražských Znovusjednocení Korejí nepředstavuje politickou dystopii, jde pouze o poetický příměr fungování milostného vztahu, jak ho ve své hře – pásmu výstupů – vyslovil francouzský divadelník Joël Pommerat. 

Scénu tvoří prorezivělá převlékárna opuštěného venkovského koupaliště, aktéři vycházejí z kabin a zase v nich mizejí v oblečení často domáckém, někdy i v negližé, vždy zásadně bosí. Pět hereček a pět herců vytváří množství postav v řadě scének, z nichž některé ve své zkratkovité hutnosti působí jako anekdoty, jiné by svým rozehráním možná vydaly i na celovečerní kus. Hned první číslo, odpovědi manželky (Veronika Gajerová) na dotazy blíže nespecifikované tazatelky (Monika Zoubková) stran chystaného rozvodu, vypovídá o nezbadatelnosti našich emocí. 
Žena se chce rozvést, nic proti svému životnímu partnerovi nemá, ale necítí lásku (epizodu na obdobné téma kdysi traktoval i Ingmar Bergman ve Scénách z manželského života). Později, téměř ve finále sledu absurdně podivných, vždy však pravděpodobnost nepostrádajících výstupů, se jako kontrast objeví epizoda, kdy žena odhodlaná k rozchodu říká partnerovi, že láska k dlouhodobému vztahu nestačí. 
Pommerat namíchal do svého libreta kromě dialogických úvah také několik velmi dramatických situací. Tak například mladší sestra nevěsty před započetím svatebního obřadu obsedantně tvrdí, že ženich miluje ve skutečnosti ji, i když ten to popírá. Zná se s celou rodinou už dlouhá léta a nejen s touto „rozbíječskou“ sestrou (velmi přesvědčivá Anna Kameníková) se někdy políbil či líbal, to vše vychází postupně najevo – a svatba se neuskuteční. 
V jiné epizodě mladý pedagog v temperamentním podání Jiřího Hány se brání nařčení z pedofilie, i když „vyšetřovaná“ situace z dětského tábora působí – především na rodiče konkrétního dítěte – nestandardně. Jiný manželský pár (Lucie Žáčková a Petr Konáš) se po návratu domů dožadují po najaté hlídačce přítomnosti svých dětí, ačkoliv celá situace byla jen hrou, jíž si simulují svůj neuspokojivý partnerský vztah, žádné děti totiž nemají. Jeden z nejdojemnějších „skečů“ prezentuje jako námět amnézii, nepojednává přitom o žádných starcích. On (tlumeně zjitřený Jan Vlasák) navštěvuje v nemocničním zařízení manželku (Dana Batulková), které vždy znovu říká, že je přece její manžel, že jsou rodiči dvou dospívajících dětí, při těchto posmutnělých setkáních se partneři občas dokonce pomilují. Hanuš Bor má kromě jiných „malých rolí“ pěknou příležitost ve výstupu, kdy se navštěvuje ve vší počestnosti se sousedkou, neboť jejich milované „polovice“ se často vracívají domů později. Při jednom takovém víceméně nesmělém posezení zaslechnou povědomé hlasy, a to překvapivě současně a v dialogu, jejich životní partneři navíc vzápětí – patrně na chodbě – realizují milostný styk. 
A dosud nejmenovaný desátý protagonista, Karel Heřmánek mladší, odolává v posledním čísle tohoto podivuhodného kolotoče lásek i nelásek vábení prostitutky poukazem na svůj standardní rodinný život, pouliční rutinérka stále snižuje taxu za nabízené služby, mladý muž pak „podlehne“ při nabídce zdarma. 
Jmenoval jsem jenom část námětů i rolí, které aktéři na velmi solidní úrovni, ba skvěle ztvárňují. Ve finále začne jako metafora fungovat i ona otřískaná převlékárna, všechny kabiny se otevřou, herci shazují na hromadu kostýmy svých posledních rolí a na děkovačku nastupují v bílém spodním prádle, nikdo tedy nic nepředstírá a navíc je čistý. Inscenaci provází výrazný hudební podkres z dílny Ivana Achera, připomínající banální milostný pop, zároveň ovšem balancující na hraně lehce ironického nadhledu. 
Inscenace sice působí poněkud nevyrovnaně, ale spíš z hlediska nestejné literární úrovně a naléhavosti jednotlivých výstupů, nikoliv co se týče realizace. Na mnoha místech – především těch v recenzi zmíněných – se téma zadírá pod kůži, nejde ovšem jen o jeho nadčasovou platnost, ale dost podstatně je v jevištním díle diagnostikován rovněž ne zrovna ideální stav citů naší přítomnosti. 
Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí
Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí Znovusjednocení Korejí

A co dál...

ABC

Hamlet

William Shakespeare
Tragédie myšlení a činu, kde si lež hraje na pravdu, zrádci na přátele a vrah na dobrého vládce.
26.3. 10.00 ABC Zadáno
 

8.4. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč

9.4. 10.00 ABC Pro školy
 
ABC

Revizor

Nikolaj Vasiljevič Gogol
Taky vám slova audit a finanční kontrola zrychlují tep? A co třeba revize? A Revizor? Ten náš – REVIZOR ON ICE! – vám polechtá bránice. A možná opotí pleš. Nebo posune tupé?
27.3. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč

3.4. 19.00 ABC
Od 180 Kč do 350 Kč
ABC

Zítra swing bude zníti všude

Martin Vačkář , Ondřej Havelka
Hudební komedie z poválečné swingující Prahy s orchestrem Melody Makers.
28.3. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč

14.4. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč

23.4. 19.00 ABC
Od 200 Kč do 490 Kč